INFO Overgang voor leden

Dag ouders, leden en andere sympathisanten

Het nieuwe scoutsjaar staat weer voor de deur dus het is al weer tijd om het jaar op een goede manier in te zetten! Dit jaar zal dit zoals elk jaar gepaard gaan met DE overgang. Alleen zal het dit jaar niet gebeuren zoals het altijd gebeurde. We dachten, we gooien het dit jaar eens over een nieuwe boeg en stellen jullie dan ook met veel plezier ons nieuwe concept aan jullie voor!

Vrijdag 22/09 - 18u30 worden de wouters, jonggivers en givers verwacht op de scouts om reeds aan het weekend te beginnen. Hiervoor vragen we €5 (over te schrijven op BE31 9730 8016 2955). Wat kan je deze avond nog verwachten?

• een heerlijke zelfgemaakte spaghetti als avondeten
  • een leuk avondspel
  • gezellig samen zijn met je vrienden en elkaar terug zien na de lange vakantie
  • een eerste overnachting om het jaar goed in te zetten

Wat heb je hier voor nodig?

• matje
  • slaapzak
  • (verse kleren voor volgende dag)
  • stevige schoenen
  • lampje
  • drinkfles

Zaterdag 23/09 - 14u worden ook de kapoentjes verwacht om te beginnen aan hun eerste vergadering (gratis voor kapoenen). De wouters, jonggivers, givers en jin zullen vandaag ook een hele dag vertoeven op de scouts en spelen ze toffe spelletjes.

Zaterdag 23/09 - 17u30 De vergadering voor de kinderen zit erop en het is tijd voor de grote kinderen (ook wel bekend als de ouders) om het scouts jaar op een aangename manier mee te komen inzetten.

Vanaf dit uur kunnen jullie mee komen genieten van het startmoment van Scouts Zingem. Dit jaar geen hesp aan’t spit maar een heel ander concept voor jong en oud(er).

Wat staat er op het programma:

Bij aankomst is het natuurlijk tijd voor den apéritief, geen probleem want dit zal zeker aanwezig zijn op ons scoutsterrein. Samen kunnen we dan een drankje drinken en kan er even bijgepraat worden met de ouders, de leiding, de stam, de vzw-leden,…

Vanaf 18u zullen ook de eettentjes opengaan en kan iedereen zijn honger stillen. Er zullen artisanale hamburgers worden voorzien (ook vegetarisch), een vegetarische pasta en natuurlijk frietjes. Het eten is à volonté en daar kan natuurlijk een lekker dessertje en een (irish) koffie niet aan ontbreken.

Er zal ook een scoutsband aanwezig zijn die zal zorgen voor sfeer en muziek. Wie weet kan je wel een dansje placeren als je daar zin in hebt ;-).

NOG ENKELE BELANGRIJKE ZAKEN:

• ben je een echte keukenprins - of prinses? Schrijf je zeker in via onderstaand formulier om een van de desserts te voorzien.
  • kan je een publiek een kwartiertje vermaken (dansje, liedje zingen, vuurspuwen,…) dan is dit je ideale kans om op het opdium te kruipen! Laat het weten via [email protected]

Breng gerust vrienden, familie, oma’s, opa’s mee om een gezellige avond te beleven op de scouts van Zingem.

je kan je inschrijven via: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScvyuJnhCWuKOwr-e9D3qPe9PQ68PjgN-dMA3X4m5zxb8pxLg/viewform

Wij kijken er alvast mega hard naar uit om iedereen te ontvangen zodat we samen het scoutsjaar goed kunnen inzetten!

Heel veel groeten

de leidingsploeg